Reklamasjon og Retur

Alt retur/reklamation skal sendes til: ComputerSalg AS, C/O Postens Logistikcenter, NO-0060 Oslo
Det er meget vigtigt, da vi ellers ikke modtager forsendelsen.
Bestilling af Fraktlabel kan foretages her: PostLabels
Velkommen til vår serviceavdeling. Du har nå 3 muligheter:

Opprett retursak- Her kan du opprette en retursak om du ønsker å benytte deg av angreretten (Gjelder kun privatkjøp).
Opprett reklamasjonssak Her kan du opprette en reklamasjonssak om varen har en feil, mangel og ikke kommer frem EL.
Status på sak Se informasjon om din nåværende sak.

Udvidet returret helt frem til tirsdag den 7. januar 2020.

På køb fra den 11. november 2019, og frem til jul, har vi udvidet returret.
Dette gælder kun på privatkøb i ubrudt emballage. Derudover skal retursagen være oprettet senest tirsdag den 7. januar 2020.

Du har i forbrukerkjøp alltid 14 dagers angrerett når du handler på www.computersalg.no.
Angreretten gjelder fra den dagen du mottok varen, til den dagen den sendes eller leveres i retur.

Vi skal ser at du vennligst returnerer varen innen 14 dager etter det ble meldt.
MERK - angrerett er ikke gjeldende for bedriftskjøp.
Les mer i våre handelsbetingelser


Klagemuligheter

I Norge har du mulighet til å klage om du er misfornøyd og ikke kommer noen vei med forhandleren.
Klager skal sendes til forbrukerrådet.
For å kontakte forbrukerrådet kan du klikke HER


Generell veiledning til RMA saker hos ComputerSalg.no

Når du har fått en godkjent reklamasjons-søknad og mottatt et returnummer (RMAnr), skal produktet sendes til oss på vår adresse: ComputerSalg AS, C/O Postens Logistikcenter, NO-0060 Oslo, Norge.

Når du sender produktet ber vi deg skrive RMA nummeret tydelig på pakken. Merk vennligst - Vi mottar ikke pakker som er sendt ufrankert, pr. etterkrav (post oppkreving) eller uten omdeling. Husk alltid å sende varer tilbake i forsvarlig emballasje (helst den originale) og få en kvittering for returen.

Status
Det er mulig å følge status på din RMA sak under “Reklamasjon og retur” eller på “Min side”.

1. Sending og emballasje. ComputerSalg A/S dekker rimelige fraktkostnader i reklamasjonssaker for forbrukeren, den enkleste måten å få frakten dekket på er å be om en “returseddel” før du sender produktet i retur. ComputerSalg A/S oppfordrer til at du pakker varen forsvarlig da dette er avsenders ansvar. f.eks så bør løse komponenter som skjermkort, hovedkort, harddisker og lignende alltid sendes sammen med den antistatiske posen de kom, eller som du mottok den.
CComputerSalg A/S oppfordrer også til at alle produkter forsvarlig inn i velegnet fyll, (f.eks bobleplast eller annen støtabsorberende materiale) samt at det pakkes i en eske så produktet ikke kan ta skade under transport.

2. Bruk av reklamasjonsrett
Det skal reklameres innen rimelig tid etter du har oppdaget mangelen. Hvis det reklameres innenfor 2 måneder vil reklamasjonen alltid være innenfor rimelig tid. Det første du bør gjøre er å undersøke om ditt produkt er omfattet av direkte support som noen produsenter har. Om den defekte varen er omfattet av direkte support, skal den ikke sendes i retur til ComputerSalg A/S. Det fremmer ekspedisjonstiden veldig om du kontakter produsenten eller service-partneren selv. Dette betyr oftest en ombytting eller reparasjon på din adressen . Kunden oppfordres på det sterkeste å avgi erklæring om produktet feil eller mangel i forbindelse med reklamasjonen, da unnlatelse kan bety en forlenget behandlingsprosess.

Komplette PC-systemer som ikke er satt opp eller montert av ComputerSalg A/S hvor det skal foretas feilsøking vil ComputerSalg A/S beregne tiden til feilsøking med en timetakst på 999,- pr time inkl. moms (min 1 time) Produkter som er omfattet av reklamasjonsretten , og som er defekte , vil heretter bli skiftet til timetakst- Ønsker man ikke at ComputerSAlg foretar feilsøking skal det defekte produktet avmonteres og sendes separat.

ComputerSalg A/S kan ikke gjøres ansvarlig for tap av kundens data, ved mindre det er en følge av Dansk lovgivning. ComputerSalg A/S oppfordrer derfor kunden til å ta backup / kopi av samtlige data. I det omfang ComputerSalg A/S måtte være ansvarlig, er ansvaret begrenset til det direkte tap og omfatter ikke indirekte tap som tapt arbeidsfortjeneste, transportomkostninger, driftstap, installasjonskostnader eller lignende.

Varer som ikke inngår er i reklamasjonsretten og/eller som mottas uten forsvarlig emballasje, vil få ny emballasje og det vil bli fakturert for beløpet tilsvarende ComputerSalg A/S sine utgifter for nødvendig og forsvarlig emballering.

Vi refunderer rimelige fraktkostnader som du måtte ha i forbindelse med returen av varen, når reklamasjonen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter oss, så vi kan sende deg en returseddel og dermed betale frakten på forhånd.

3. Tilbakesendte varer som ikke inneholder feil eller mangler
Ved retur av defekte eller feil vare til ComputerSalg A/S, hvor feil eller mangel som er spesifisert av kunde ikke konstateres (eller feilen ikke omfattes av garanti /reklamasjonsrett), vil varen bli sendt tilbake til kunden og i enkelte tilfeller kan det være pålagt et ekspedisjonsgebyr. Gebyret er på 420,- pr. time inkl. moms, i det det beregnes minimum 1 time. Gebyret beregnes med bakgrunn i tiden som er brukt for å feilsøke produktet.
Kunden vil alltid bli kontaktet før vi sender varen i retur med faktura.